Wypożyczalnie samochodów jako świetny biznes Za starych dobrych czasów każdy prawdziwy miłośnik samochodów, szukający pomysłu na własny biznes otwierał komis samochodowy. Teraz komisy raczej przeżywają schyłek w Polsce a nowy biznes w branży motoryzacyjny, który go zastąpił to wypożyczalnie samochodów, które chcąc rozwinąć skrzydła oferują nam całkiem ciekawą i elastyczna ofertę. Dla klienta jest ona korzystna w zależności pod jakim kątem na nią spojrzymy. Jak to jest natomiast po drugiej stronie i czy taki interes się opłaca? Pewne jest że wymaga to dość dużej inwestycji, i wiąże się ze specyficznym ryzykiem, ale najbardziej zachęcający jest fakt że ten akurat biznes jest stosunkowo świeży w Polsce i nie ma jeszcze tak ogromnej konkurencji. Jednocześnie fachowcy twierdza że nasz rynek ma potencjał. Kim jest klient? Od czasu otwarcia naszych granic, nasz kraj zaczęło odwiedzać coraz więcej turystów, a to właśnie turystyka jest jednym z motorów napędowych tego biznesu, podobnie jak wejście do Polski tanich linii lotniczych. Przeloty stały się tak opłacalne ze względu na czas i koszta że ludzie zaczęli zostawiać własne samochody pod blokiem, chcąc dostać się z jednego krańca kraju na drugi. Kolejną znaczącą grupą klientów, ważnych dla wypożyczalni samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla swoich gości, ale także dla pracowników, gdzie w drugim wypadku korzystają z oferty typu wynajem długoterminowy samochodów. Także ubezpieczalnie wypożyczają auta, służące potem jako zastępcze. Koszty wynajęcia auta są niższe niż np. koszty związanych z wynajęciem taksówek. Korzystają z niego firmy, które dla potrzeb konkretnego projektu muszą stworzyć flotę samochodów w określonym terminie. Dzięki temu nie muszą ponosić wysokich kosztów zakupu pojazdów i nie muszą utrzymywać ich po zakończeniu projektu, lub kiedy przestaną być potrzebne. Mamy tu więc zarówno popyt sezonowy, jak i stały. Jakie są zagrożenia? Problemy jakie mogą się pojawiać są dosyć oczywiste. Używanie pojazdu wiąże się z eksploatacją i różnymi usterkami a my dodatkowo jako właściciele nie mamy zbyt dużego wpływu na to ja klient obchodzi się z samochodem. Niektóre nieprzewidziane naprawy mogą nas narazić na duże straty. Istnieje też nasza odpowiedzialność, jako właściciela w przypadku różnych zdarzeń. Krótko mówiąc, im więcej samochodów tym większy zysk, ale i, większy problem. Jak we wszystkich przedsięwzięciach potrzebna jest dobra organizacja, przede wszystkim otoczenia w postaci serwisów, ubezpieczalni i ,,dobrego” klienta. |