Wypożyczalnie samochodów jako świetny biznes

Wypożyczalnie samochodów jako świetny biznes
Za starych dobrych czasów każdy prawdziwy miłośnik samochodów, szukający pomysłu na własny biznes otwierał komis samochodowy. Teraz komisy raczej przeżywają schyłek w Polsce a nowy biznes w branży motoryzacyjny, który go zastąpił to wypożyczalnie samochodów, które chcąc rozwinąć skrzydła oferują nam całkiem ciekawą i elastyczna ofertę. Dla klienta jest ona korzystna w zależności pod jakim kątem na nią spojrzymy. Jak to jest natomiast po drugiej stronie i czy taki interes się opłaca?
Pewne jest że wymaga to dość dużej inwestycji, i wiąże się ze specyficznym ryzykiem, ale najbardziej zachęcający jest fakt że ten akurat biznes jest stosunkowo świeży w Polsce i nie ma jeszcze tak ogromnej konkurencji. Jednocześnie fachowcy twierdza że nasz rynek ma potencjał.
Kim jest klient?
Od czasu otwarcia naszych granic, nasz kraj zaczęło odwiedzać coraz więcej turystów, a to właśnie turystyka jest jednym z motorów napędowych tego biznesu, podobnie jak wejście do Polski tanich linii lotniczych. Przeloty stały się tak opłacalne ze względu na czas i koszta że ludzie zaczęli zostawiać własne samochody pod blokiem, chcąc dostać się z jednego krańca kraju na drugi.
Kolejną znaczącą grupą klientów, ważnych dla wypożyczalni samochodów, są klienci biznesowi. Firmy wypożyczają pojazdy dla swoich gości, ale także dla pracowników, gdzie w drugim wypadku korzystają z oferty typu wynajem długoterminowy samochodów. Także ubezpieczalnie wypożyczają auta, służące potem jako zastępcze. Koszty wynajęcia auta są niższe niż np. koszty związanych z wynajęciem taksówek. Korzystają z niego firmy, które dla potrzeb konkretnego projektu muszą stworzyć flotę samochodów w określonym terminie. Dzięki temu nie muszą ponosić wysokich kosztów zakupu pojazdów i nie muszą utrzymywać ich po zakończeniu projektu, lub kiedy przestaną być potrzebne. Mamy tu więc zarówno popyt sezonowy, jak i stały.
Jakie są zagrożenia?
Problemy jakie mogą się pojawiać są dosyć oczywiste. Używanie pojazdu wiąże się z eksploatacją i różnymi usterkami a my dodatkowo jako właściciele nie mamy zbyt dużego wpływu na to ja klient obchodzi się z samochodem. Niektóre nieprzewidziane naprawy mogą nas narazić na duże straty. Istnieje też nasza odpowiedzialność, jako właściciela w przypadku różnych zdarzeń. Krótko mówiąc, im więcej samochodów tym większy zysk, ale i, większy problem.
Jak we wszystkich przedsięwzięciach potrzebna jest dobra organizacja, przede wszystkim otoczenia w postaci serwisów, ubezpieczalni i ,,dobrego” klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *